Dag 12

16 november Dat was t dan alweer. Onze japan-reis voor najaar 2019 zit er weer op. We hebben veel mooi koi gevonden. We verwachten deze aankopen snel binnen, dus houd onze website en Facebook in de gaten en kom snel eens kijken. Tot gauw, team happy koi house.
Hirasawa Tosai
Regen laat beekjes snel stromen
Spinnetje
Mudponds

Dag 10 & 11

14 & 15 november

Wat was t slecht weer gisteren, de hele dag regen, regen en nog eens regen. Vandaag was t echter weer zonnig en aangenaam. We zijn de afgelopen 2 dagen vooral op zoek geweest naar wat buitengewoons, we zijn namelijk zo ongeveer wel compleet, echter weet je nooit wat je nog tegen komt. Zo hebben zijn we vandaag richting Koide gereden om daar nog wat kwekers te bezoeken die wat meer uit de richting liggen. Weliswaar geen vis gekocht maar het uitzicht maakte de trip meer dan waard.

Mochten jullie nu nog een specifieke wens hebben qua koi? Stuur dan Chris een Whatsapp, we zijn namelijk nog 1 dag hier en zondag vliegen we weer terug.

Tempel
Stier
Relaxed visjes kijken
Waanzinnig uitzicht
Echt mooi
Genoeg vis

Dag 9

13 november Blijkbaar zijn de Japanse weergoden ons gunstig gezind. Wat een schitterend mooi weer vandaag. We hebben heerlijk in het T-shirt onze ronde door onder andere Yamakoshi kunnen doen. Op zoek naar de krenten in de pap. Het blijft een leuke uitdaging om te vinden wat je zoekt, daarvoor moet echt veel "rondcrossen". Soms vind je dan ook weer echte pareltjes, zoals nu bij Hosokai. Langzaam maar zeker komen bij het einddoel en deze fraaie matsuba helpen daar zeker bij :)
Stralend mooi weer
Mudpond hoog in de bergen
Hosokai
Goshiki??
Hosokai koifarm
Aka matsuba
Aka matsuba Hosokai

Dag 8

12 november Vandaag ook weer de nodige kwekers bezocht, want we willen voor ieder wat wils in onze bakken hebben zwemmen als we eenmaal terug zijn in Winterswijk. En vandaag zijn we weer geslaagd en wel bij Ikarashi ozumi.
Ikarashi
Beni kikokuryu Ikarashi
Kikosui Ikarashi
De avond komt

Dag 7

11 november Vandaag zijn we terug gereden naar Yagenji, hier hadden we gisteren een fraaie Shiro Utsuri (voor Eddy) gezien. Helder wit en diepzwart met een rustig patroon. Samen met een aantal andere koi (onder andere sanke en karachi) hebben we een mooie deal kunnen maken. Zoals altijd maken de gebroeders Yagenji prachtige koi, we zijn er dus weer erg blij mee. Na de lunch zijn we doorgereden naar Oofuchi, hier hebben we een paar zoekopdrachten kunnen vinden. Helaas was het weer daar ondertussen omgeslagen van zonnig naar harde regen. Hierdoor werd het verder kijken en selecteren vrijwel onmogelijk, het was simpelweg te donker om goed te kunnen kijken. Misschien toch nog maar weer eens teruggaan deze week...
Yagenji
Shiro
Leuke mix
Hier schijnt de zon nog...
Het wordt al bewolkt.
Doitsu karachi
Sanke Yagenji
Kikosui

Dag 6

10 november

Zondag alweer... Om de kwekers ook een klein beetje tegemoet te komen, zijn we vandaag maar eens iets later begonnen.

We zijn vandaag maar eens de andere kant op gereden, daar zitten weliswaar wat minder kwekers,  maar zeker wel de moeite waard. En dat blijkt wel zodra we bij Kase naar binnen gaan. Hier hebben we mooie nisai showa kunnen selecteren. Zo intens qua kleur vind je ze maar zelden. Daar zijn we weer blij mee!

Voor de lunch zijn we de bergen ingereden, naar een fijn restaurant met een fraai uitzicht. Na een heerlijke biefstuk (je moet jezelf af en toe verwennen), zijn we nog weer een aantal kwekers af gegaan. Veel moois gezien, wat er mee naar Winterswijk komt blijft echter nog even een verrassing.

De avond is hier alweer gevallen, dus na een korte foto pauze op een fraai uitkijkpunt, zijn we nu weer in hotel. Morgen weer een dag!

Showa Kase
Boeddhistische tempel
Mooi uitzicht bij t restaurant
De herfst maakt mooie kleuren
Visjes kijken bij Marusei.
Mudponds bij avondlicht
Showa Kase
Spiderman
Bijna donker

Dag 5

9 november Het lijkt er zo weer op dat we het mooie weer vanuit t zuiden van Japan hebben meegenomen. Het was een zonnige dag vandaag, de voorspellingen zijn echter niet zo gunstig qua weer maar we zijn natuurlijk hier voor de koi. En ook wat dat betreft zijn we vandaag geslaagd. Terwijl zo'n eerste dag (in t noorden) vooral in teken staat van oriëntatie wat er zoal zwemt, konden we bij sommige kwekers al gelijk slagen. We zijn al vrij vroeg bij Hoshikin gaan kijken en hebben daar een 5-tal showa uit kunnen zoeken, erg mooie nisai! Vervolgens zijn we de bergen in gereden, allerlei kwekers bezocht, genoeg moois gezien. Totdat we bij Miyatora aankwamen, aan t eind van de middag. Daar ook nog een aantal leuke nisai uit kunnen zoeken. Al met al dus een geslaagde dag.
Showa Hoshikin
Soms heb wat hulp nodig...
Een geslaagde collectie.
De stier van Izumya
Toch nog wat bewolking
Miyatora nisai

Dag 4

8 november

Een lange dag vandaag, vanuit ons hotel bij Hiroshima airport naar ons hotel in Nagaoka gereden. Ongeveer 800 kilometer, maar wel een tussenstop gemaakt bij 1 van onze favoriete kwekers. Ook dit keer zijn we niet teleurgesteld. Oordeel zelf maar eens.

Nu snel naar bed, want is hier al laat!

Hotel Hiroshima Airport
We hebben wat moois gevonden bij Nagoshi...
Keuzestress
Sneeuw op de bergen
Kohaku
Sushi
Kustlijn Japan

Dag 3

7 november

Onze laatste dag in het zuiden alweer. Vandaag stonden een 3 drietal kwekers in de planning. Allereerst zijn we naar Takigawa gereden. Bij deze kweker hebben we een aantal fraaie nisai kunnen selecteren. O.a. kohaku, goshiki en showa. Ook zijn we bij hem nog even naar zijn beste mudponds wezen kijken. Een erg fraai aangelegd geheel!

Na een kort bezoek aan Tamaura zijn we snel doorgereden naar Omosako. Een kweker die vooral bekend staat om de Shiro Utsuri variëteit. In zijn nieuwe koihuis hebben we een 3-tal zeer hoge kwaliteit nisai Shiro's uitgezocht. Hier zijn we erg blij mee. Ook hebben we hier nog een aantal small nisai uitgezocht, zodat er voor iedereen wel een passende Shiro te vinden is.

Zoals gezegd gaan we morgen richting het noorden. We weten daarom niet hoe laat (en of) de volgend update morgen komt.

Misschien tot morgen en anders tot overmorgen!

Chris vangt de vis
Goshiki Takigawa
Tancho Takigawa
Omosako
De dag is al bijna weer voorbij...

Dag 2

6 november

Na een welverdiende nachtrust en goed ontbijt zijn vandaag vertrokken naar 1 van de grootste koifarms. Bij Sakai Fish Farm hebben een aantal mooie en grote nisai uit kunnen zoeken om mee te nemen naar Winterswijk. We zijn er erg blij mee! Het is toch altijd weer indrukwekkend om op deze farm rond te mogen kijken, ongelooflijk wat hier allemaal zwemt. Later op de dag nog even bij taniguchi gekeken, maar het was toen al te laat (lees te donker) om hier nog wat uit te selecteren.

Nog steeds wat vermoeid van de lange reis, houden we het vandaag voor gezien!

Blijf op de hoogte en volg ons (en onze aankopen)ook op Facebook of via Whatsapp: https://chat.whatsapp.com/G6o8gbflwkcawf0jhfwbnz

Sakai
Sanke
Tancho
Sakai zelf

Dag 1

5 November Eindelijk is t dan zover, we zijn weer naar Japan! Na een lange vlucht naar Osaka, Kansai international airport, zijn we direct doorgereden naar Momotaro. Dit lag, heel handig, ongeveer op de route naar t hotel. We hebben hier wat mooie nisai gebowld, voor meer info over deze vissen kun je Chris een bericht sturen via Whatsapp(deze vissen komen alleen bij serieuze interesse naar Winterswijk). Overigens heeft Momotaro ook nog andere mooie dingen, de foto's spreken voor zich :).
Dreamliner
Gelijk effe vrienden maken
Mooie nisai(!)
Grote binnenvijver
Rocky 3000gt (Toyota 2000gt replica)
Mazda cosmo
Fraaie showa en kohaku uit Momotaro's showbak